lauantai 22. maaliskuuta 2014

my makeup


Mua aina kiinnostaa mitä ihmiset nassuunsa laittavat joten ajattelin kyhätä tällaisen meikkipostauksen itsekkin. Tässä ei mitään kauhean ihmeellistä ja mullistavaa ole mutta nämä toimivat itselläni ainakin tosi hyvin. 



Mulla on tosi rasvoittuva iho joka alkaa kiiltelemään jo aika nopeasti pesun jälkeen. Sen vuoksi käytän meikin alla tätä Nivean Control Shine-kosteusvoidetta joka hillitsee ihon kiiltoa ja antaa mattapinnan. Acnicylia laitan oikeastaan enemmän iltaisin tarpeen mukaan mahdollisten näppylöiden päälle mutta laitan sitä usein myös päiväksi meikin alle. Mä oon kärsinyt aika pahasta aknesta varhaisteinivuosista lähtien mutta vaikka pahin on onneksi jo ohi, niin silti saan näppylöitä aina silloin tällöin.



Meikkivoiteena käytän We Care Icon-sarjan Matt Wear-meikkivoidetta joka on todella peittävä (itselleni tosi tärkeä juttu), mutta samalla kuitenkin kevyt. Mulla oli kauhea kriisi Nivean lopetettua meikkien valmistuksen koska olin käyttänyt kyseisen merkin meikkivoidetta (Ideal Finish, muistaakseni) jo useita vuosia. Onneksi löysin tämän WCI:n lähes vastaavan. 
Puuterina mulla toimii Lumenen Natural Code-sarjan puuteri. Tosi hyvä peruspuuteri jossa on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde.



Käytän yleensä sekä aurinkopuuteria että poskipunaa. Rimmelin aurinkopuuteri sävyssä 021 Sunlight on ollut varsin kelpo omiin tarpeisiini, kuten myös toi Lumenen poskipuna, sävyssä 5 (Punastus). Laitan aurinkopuuteria enemmän lähinnä poskiluun alle ja poskipunaa vähän keskemmälle poskea.



Mulla on tosi vaaleat kulmat jotka eivät oikeastaan kauheasti näy mihinkään jos niitä ei vahvista kulmakynällä. Tällä hetkellä käytän Lumenen kulmakynää, sävyä 3 (vaaleanruskea).
Mä teen silmänrajaukset yleensä vain yläluomeen ja siihen käytän tätä Lancômen rajauskynää. Jossain vaiheessa käytin myös nestemäisiä rajauskyniä mutta totesin että tää ei-nestemäinen kynä pysyy mulla paljon paremmin. Näiden lisäksi käytän joskus myös valkoista rajauskynää silmän sisänurkassa. Sitä en tullut kuvanneeksi mutta se taitaa muistaakseni olla ihan joku Seppälän meikkiosastolta ostettu.



Mulle on kertynyt aika paljon erivärisiä luomivärejä mutta viime aikoina en ole enää kauheasti muuta käyttänyt kun tätä H&M:n Biscotti Dreams-palettia. Tässä on mielestäni aika täydelliset sävyt ja hyvä pigmentti. Hintaansa nähden mielestäni siis todella hyvä tuote!



Tässä on ehkä parhain ripsiväri ikinä! Ainakin itse olen tätä mieltä. Erottelee jokaisen ripsen hyvin antaa pituutta. Tää on ollut mun luottoripsari jo monta vuotta. Tosin voin kyllä sanoa että kaikki nää Telescopic-ripsarit on todella hyviä. Jokin aika sitten ostin kokeiluun tän Telescopic-sarjan False Lash-ripsarin ja sekin on aivan mahtava! 



Tää on mun työpäivien pelastaja! Nää on siis puuteripapereita jolla painellaan iholta ylimääräinen kiilto pois. Puuteria laitan yleensä ainoastaan aamulla mutta päivän mittaan kun iho alkaa kiiltelemään, käytän näitä. Tavallista puuteria lisättäessä tulee helposti tosi pakkeloitunut olo varsinkin jos sitä monta kertaa päivässä lisäilee mutta tän kanssa sitä ongelmaa ei ole vaikka näissä hieman puuteria mukana onkin. Nää tosiaan vaan imee sen ylimääräisen kiillon pois.



Sitten puuttuu enää viimeinen silaus, eli omalla kohdallani se on useinmiten huulipuna. Tämänhetkinen suosikkini on tämä Maybellinen Color Sensational-puna, sävyssä Pink Pop. Fuchsia Flash on myös aivan ihana ja sitäkin olen käyttänyt tosi paljon.


Siinäpä ne! Onko teillä mitään samoja suosikkeja?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti